Bu Blogda Ara

23 Şubat 2015 Pazartesi

ATO Congresium Kitap Fuarı, Şubat 2015, Ankara

Başlığın akademik tez veya araştırma (Research Paper)kapaklarında yer alan bilgilere benzediğinin farkındayım;) Ama bu postu zaman kısıtından ötürü sıcağı sıcağına yazmak istedim, dolayısıyla çok daha orijinal bir başlık bulacak vaktim olmadı. Şu sıralar Ankara'da harika bir edebiyat ve sanat etkinliği gerçekleşiyor! Eskişehir Yolunda yer alan ATO Congresium binasında bu yılki Kitap Fuarı düzenleniyor. Fuar geçen hafta Cuma günü (20 Şubat) başladı. Ben de dün; yani 22 Şubat günü fuarı gezdim. 

Hafta sonu dahası pazar günü olmasından ötürü uzun bir kuyruk vardı Congresium binasının önünde. Ama sıra boyunca çabucak ilerleyerek içeri girdim. Giriş ücretini (1,5 TL) ödedikten sonra mis gibi kitap kokulu geniş hole girdim. Bu sene fuar geçen yıla kıyasla hem ziyaretçiler anlamında hem de katılan yayınevleri bakımından çok daha kalabalıktı. Kitap sevgisinin arttığını düşünerek bunu önemli bir gelişme olarak değerlendirdiğimi belirtmeliyim;) Her yaştan insan standları geziyordu; ki buna da çok sevindiğimi söylemeliyim. Özellikle rengarenk baskılı kitapları merakla ve ilgiyle karıştıran çocuklara ve ilerlemiş yaşlarına rağmen ilgiyle kitapları dikkatle inceleyen büyüklerimize rastlamak olağanüstüydü. Öğrencilerin de hakkını verelim, onlar da her kültür-sanat faaliyetinde olduğu gibi bu seneki Kitap Fuarı'nda da başrollerdeydi.

Yaklaşık 4 saat geçirdim fuarda. Bir aile dostumuzun imza gününe katıldım. Pek çok tanıdığıma (arkadaş, eş-dost, akraba) rastladım, ayaküstü sohbetler ettim. Selüloz ve mürekkep kokusu başımı döndürünce soluğu Congresium'un kafeteryasında aldım. Sütlü kahve yorgunluğuma iyi geldi, ayrıca patates kızartması eşliğinde servis edilen kaşarlı tost tabağı da gayet başarılıydı. Fuarda alışverişten yorulursanız, aklınızda bulunsun;) Ve elbette ki kütüphaneme bir sürü güzel kitap ekledim. Bu kadar konuştuktan sonra gelin isterseniz yeni kitaplarıma yakından bakalım;) 

Bastıkları kitapları çok severek okuduğum Kırmızı Kedi Yayınları ve Yapı Kredi Yayınlarından yepyeni kitaplar aldım. İndirim oranlarını net olarak hatırlamıyorum, o yüzden kafanızı karıştırmayacağım. Ama genelde fuarda sergilenen kitapların %20, %25 ve %30 oranlarda indirimlerle satıldığını söyleyebilirim. Birkaç standa da nadir olmakla birlikte %50 indirim miktarları da gördüm, onu da belirtmeden geçmeyeyim.



İkinci olaraksa ortaokul yıllarımdan beri çok sevdiğim İş Bankası Yayınlarından çıkanlara ek olarak sanatsal anlamda ve üstün baskı kalitesi anlamında çok sevdiğim NTV Yayınları etiketli kitaplarımı göstereyim. İndirim oranlarını bu kitaplarda da net olarak hatırlamıyorum; ancak yukarıda söylediğim oranlar ve verdiğim bilgiler üç aşağı beş yukarı bu kitaplar için de geçerli. 


Veee Pizza Kulesinin eğriliğinden hallice kitap kulem;) Postu bugüne yetiştirebilmek için fotoğrafları yapay ışık altında çekmek zorunda kaldım. İdare ediniz, lütfen;)


ATO Congresium binasında gerçekleşen kitap fuarı 1 Mart 2015 pazar gününe dek ziyaretçilere açık olacak. Bu seneki fuar, yukarıda da sıklıkla ifade etmeye çalıştığım gibi oldukça iddialı ve başarılı. Sizler de kütüphanenize yeni soluklar getirecek güncellemeler yapmak, sevdiğiniz yazarların imzalı kitaplarını edinmek, sahaf kültürüyle fuar ortamında buluşmak, sanattan-edebiyattan-şiirden konuşmak isterseniz bir an önce fuarı ziyaret ediniz, sevgili Ankaralılar. 

Bu vesileyle herkese bilgi dolu bir hafta diliyorum. 

Sevgiler:) 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli& I really appreciate your comments! ;)

Popüler Yayınlar